EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLERDEN ÖZGÜN UYGULAMALARA
Keçeli Kesirler
Proje Adı: Keçeli Kesirler Projenin Uygulandığı yerler: Sınıf Ortamı Matematik Atölyesi Kütüphane Amaçları: Bütün, yarım, çeyrek, birim kesir modellerini kesir gösteriminde kullanmak Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemlerde materyal kullanmak Bir bütünü es parçalara ayırarak, parçalardan her birinin birim kesir olduğunu belirtmek Paydası 10 olan kesirlerin birim kesrini kolay şekilde göstermek Bir çokluğun birim kesir kadarını belirlemek Pay ve payda arasındaki ilişkiyi açıklamak Biri bölme olacak şekilde bölme işlemi yapmak Özeti: Kesir materyali kullanarak uyguladığımız projede yaklaşık bir ay süren konumuz somutlaştırma etkisi ile yaklaşık 3 hafta gibi bir sürede tamamlanmış ve basari yüzdesinin %91 olduğu görülmüştür. 3 öğrencinin uygulanan ek etkinliklerle kazanımları edinmesi sağlanmıştır. Gerekçe: Matematik öğretiminde basit malzemelerle kolay ve etkin öğrenimi sağlamak gerekçesiyle proje uygulanmıştır. Yöntem: -Gösterip yaptırma -Buluş yoluyla öğretim -Proje temelli öğrenme -Soru cevap -Yaparak yasayarak öğrenme Proje Süresi: 2. sınıf 1 ay 3. sınıf 1 ay 4. sınıf 1 ay Hedefler üzerinde gözlemlenen etkiler: Kesirler konusunu somut ve anlaşılır şekilde öğrenmişlerdir. Edindikleri kazanımları karşılaşılan farklı problem soru ve etkinliklere entegre ettikleri görülmüştür. Somutlaştırmayı diğer derslere de uygulamaya istekli hale gelmişlerdir. Sürdürülebilirlik: Proje bazında kullanılan materyaller sonraki sene de ayni konu içinde kullanılır halde revize edilecektir. Konu ilköğretimin ilk üç sınıf kademesinden edinilmesi gereken kazanımları kapsadığından sarmal öğretim metoduna da uygundur. Görüntüler: https://youtu.be/tfaLUHn6U5s https://youtu.be/OjWEaKOcuxc Proje Toplam Maliyeti: Kullanılan karton keçe ve yapıştırıcı malzemeler için 100 TL bütçe ayırmak gerekmiştir. Finans Kaynakları: Bütçe için gerekli meblağ sınıf öğretmeni ve veliler tarafından sağlanmıştır. Proje Paydaşları : Alp Giray ATA (4-C) Ender AYDIN (4-G) Nihan EMEN (2-G)